کانون دانش (مرکز مطالعات و پروژه های دانشجویی)

کانون دانش (مرکز مطالعات و پروژه های دانشجویی)
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

دانلود نقشه کامل موزه همراه با رندر تری دی مکس

دانلود پاورپوینت (Powerpoint.Ppt) بهداشت روستا

بررسی افسردگی بین افراد مبتلا به چاقی و بهنجار | کانون دانش

بررسی رابطه هوش هیجانی با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی

چه خطراتی افراد مبتلا به اینترنت را تهدید می‌کند؟

بررسی نرخ شیوع اعتیاد به اینترنت در دختران و پسران دانشجو

اعتیاد به اینترنت در نوجوانان نشانه افسردگی است

دانلود پاورپوینت سرطان معده + پمفلت

جنبه‌های بالینی COPD

تظاهرات بالینی

تشخیص و مونیتورینگ

تست‌های عملکرد ریوی (PFT)

تاریخچه طبیعی COPD

اپیدمیولوژی COPD و عوامل زمینه‌ساز

سوء رفتار در خانواده

سوء رفتار با کودکان

سوء رفتار با زنان

دانلود پاورپوینت درس بهداشت جامعه ۲ – سوء رفتار در خانواده

تعریف سوء رفتار

عوامل و راههای تشخیص عفونت خون

علائم

عفونت خون یا سپسیس (Sepsis) چیست؟

دانلود پمفلت (بروشور) سپسیس – sepsis

افراد در معرض خطر عفونت خون

Sepsis

عوامل خطرزایCOPD کدام‌اند؟

دانلود پمفلت (بروشور) COPD

پاورپوینت سرطان حنجره

(Laryngeal cancer)

دانلود نقشه کامل موزه مردم شناسی + رندر ۳D Max

پیوندهای روزانه

نام محصول: تجربه آموزشی (ویژه ارتقاء رتبه شغلی خبره)
دسته: علوم پایه / کارآموزی
فرمت: ورد (woed.doc) 
تعداد صفحات: ۴۸
قیمت محصول: ۱۲۵۰۰ تومان
توضیحات بیشتر: بدون نیاز به ویرایش مجدد

 

برای دانلود این پایان نامه به سایت کانون دانش مراجعه کنید یا از لینک زیر استفاده کنید

فهرست مطالب:
عنوان مستندات تجربیات مدون: تدریس و مدیریت هنرستان فنی و حرفه‌ای

فهرست مطالب:
مقدمه
ارزیابی عمومی
روش انجام کار
عناوین تجارب
تبیین تجارب
عوامل موفقیت یا عدم موفقیت تجارب حاصله ناشی از انجام امور محوله
اقدامات خاص
بیان نکات ویژه و کلیدی
ارائه برنامه و پیشنهادات

مقدمه

مهارت‌آموزی و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به بازار کار از مهمترین اهداف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش است و دراین راستا تلاش می‌شود تا با استانداردسازی تجهیزات کارگاهی هنرستان‌ها، راه‌اندازی و اجرای رشته‌های جدید در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش با توجه به نیاز بازار کار زمینه را برای حضور پر شور دانش‌آموزان در این مراکز فراهم شود. امروزه در اثر گسترش شگرف صنعت و تکولوژی وجود نیروی انسانی متخصص، یک نیاز اساسی در مراکز تولیدی؛ صنعتی و خدماتی به‌شمار می‌آید و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان عامل مهم تربیت این نیروها مورد توجه قرار گرفته است. آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تمام تلاش خود را به کار می‌برد تا افرادی آگاه به تکنولوژی روز و کار آمد را تربیت و در چرخه سازندگی کشور وارد نماید. یکی از مهم‌ترین بخش‌های نظام آموزشی هر کشور آموزش فنی و حرفه‌ای آن بوده و این نوع آموزش از جمله خط­مشی‌های اساسی کشورها برای تربیت نیروی انسانی کارآمد در سطح پیش از دانشگاه است. در این میان، کیفیت، مهارت و شایستگی فارغ‌التحصیلان نظام آموزش و پرورش فنی و حرفه‌ای تا حد زیادی تابع کارایی هنرآموزان این نظام، آمادگی آنان برای تدریس، آگاهی آنان به روش‌ها و وسایل نوین آموزشی و تحولات روزآمد دانش می‌باشد. لذا، ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای هنرآموزان فنی و حرفه‌ای، از جمله تدابیر مؤثر برای تضمین کیفیت در نظام آموزش فنی و حرفه‌ای و متعاقب آن، بهبود مستمر کیفیت آن ‌است. لزوم توجه به شایستگی‌های حرفه‌ای هنرآموزان از آنجا آشکار می‌شود که پژوهش‌های انجام شده در این با نبود هنرآموزان باکفایت و محدودیت نیروی متخصص در زمینه آموزش دروس نظری و عملی رشته‌های فنی ـ حرفه­ای را نشان داده­اند؛ در عصر حاضر و در دنیای مدرن امروزی یکی از چالش‌های اصلی آموزش و پرورش و سایر نهاد‌های آموزش رسمی کشور‌ها ایجاد اشتغال و کارآفرینی از طریق آموزش می‌باشد که در این میان آموزش و پرورش نقش اساسی و محوری بر عهده دارد. و هدف اصلی از آموزش ایجاد شغل و بسترسازی برای اشتغال جوانان فعال و جویای کار می‌باشد. کشور‌های صنعتی با رویکردی مناسب و ماهرانه راه تبدیل آموزش به شغل را یافته‌اند و آن سوق دادن اکثر دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای می‌باشد. طبق آمارهای به‌دست آمده از فارغ‌التحصیلان رشته‌های نظری تعداد کسانی که از طریق رشته تحصیلی خود موفق به ایجاد شغلی موفق و درآمدزا برای خود شده‌اند بسیار اندک و معدود می‌باشد درحالی‌که قریب به ۸۰ درصد هنرجویان رشته‌های فنی حتی کسانی که موفق به قبولی در دانشکده‌های فنی نشده‌اند توانسته‌اند با مهارتی که در هنرستان و در رشته تحصیلی خود کسب کرده‌اند برای خود شغلی متناسب با رشته تحصیلی و مهارت کسب شده در آن رشته و همسو هم‌راستا با آن دست و پا کنند و نه تنها نیاز‌های معیشتی خود را بر طرف نمایند بلکه باعث اشتغال و کارآفرینی برای چندین نفر از خویشان و بستگان خود نیز بشوند. این امر نشان دهنده اهمیت رشته‌های فنی و پتانسیل‌های بالقوه‌ای این رشته‌ها می‌باشد. متاسفانه گرچه در برنامه سند چشم‌انداز دولت موظف به توجه بیشتر به رشته‌های فنی است تا بدین‌وسیله از میزان بیکاری کاسته شده و کشور به سوی توسعه و صنعتی شدن گام بردارد لیکن با بی توجهی مسئولینی که شناخت کافی از رشته‌های فنی و حرفه‌ای ندارند، نه تنها این امر محقق نشده است بلکه روز‌به‌روز از اهمیت رشته‌های فنی کاسته شده و توسعه این رشته‌ها و هنرستان‌های فنی با بی‌توجهی وافر مسئولین روز به روز رو به افول و نابودی است. درصورتی‌که دولت و مسئولین امر می‌توانند با نگاهی و یژه به هنرستان‌های فنی و اختصاص سرانه‌های مناسب آموزشی به هنرستانها و فراهم کردن وسایل و تجهیزات سرمایه برای هنرستان‌ها گامی موثر در جهت رفع بیکاری و ایجاد اشتغال و کارآفرینی و تبدیل ایران عزیزمان به یک کشور صنعتی و به تبع آن ایران دارای اقتصاد صنعتی (نه نفتی و نظری) بردارند. باشد که با تجدیدنظر در برنامه‌ریزی‌های آموزشی و مهارتی گامی مؤثر و مفید در راه اعتلای این سرزمین عزیز و دوست داشتنی برداریم … به امید آن نگاه ویژه و کارشناسانه.

۹۵/۱۰/۱۷
کانون دانش