کانون دانش (مرکز مطالعات و پروژه های دانشجویی)

کانون دانش (مرکز مطالعات و پروژه های دانشجویی)
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

دانلود نقشه کامل موزه همراه با رندر تری دی مکس

دانلود پاورپوینت (Powerpoint.Ppt) بهداشت روستا

بررسی افسردگی بین افراد مبتلا به چاقی و بهنجار | کانون دانش

بررسی رابطه هوش هیجانی با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی

چه خطراتی افراد مبتلا به اینترنت را تهدید می‌کند؟

بررسی نرخ شیوع اعتیاد به اینترنت در دختران و پسران دانشجو

اعتیاد به اینترنت در نوجوانان نشانه افسردگی است

دانلود پاورپوینت سرطان معده + پمفلت

جنبه‌های بالینی COPD

تظاهرات بالینی

تشخیص و مونیتورینگ

تست‌های عملکرد ریوی (PFT)

تاریخچه طبیعی COPD

اپیدمیولوژی COPD و عوامل زمینه‌ساز

سوء رفتار در خانواده

سوء رفتار با کودکان

سوء رفتار با زنان

دانلود پاورپوینت درس بهداشت جامعه ۲ – سوء رفتار در خانواده

تعریف سوء رفتار

عوامل و راههای تشخیص عفونت خون

علائم

عفونت خون یا سپسیس (Sepsis) چیست؟

دانلود پمفلت (بروشور) سپسیس – sepsis

افراد در معرض خطر عفونت خون

Sepsis

عوامل خطرزایCOPD کدام‌اند؟

دانلود پمفلت (بروشور) COPD

پاورپوینت سرطان حنجره

(Laryngeal cancer)

دانلود نقشه کامل موزه مردم شناسی + رندر ۳D Max

پیوندهای روزانه

نام محصول: رابطه بین میزان حضور کودکان عقب‌مانده در خانه با اختلالات اضطرابی همشیرها
دسته: علوم انسانی / روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت: ورد (word.doc) 
تعداد صفحات: ۸۸
قیمت محصول: ۲۲۰۰۰ تومان
توضیحات بیشتر: بدون نیاز به ویرایش مجدد

 

دانلود مستقیم از سایت کانون دانش

پژوهش عملی و انفرادی جهت اخذ درجه کارشناسی روانشناسی بالینی
فهرست مطالب:
فصل اوّل: کلیات پژوهش
مقدمه
در دنیای امروزه هیجانات، تنش‌ها، عصبیت‌ها و عوامل متعددی از این قبیل حاکم بر زندگی روزمره افراد هستند. هر کدام از افراد جامعه امروزی در برخورد مستقیم با انواع استرسها و شرایط عصبی قرار دارند. محیط زندگی اجتماعی و خانواده و هر آنچه فرد با آن در ارتباط است می‌تواند به عنوان عامل تنش‌زا جریان زندگی او را به سمت بحرانها و نگرانیها سوق دهد. امروزه تجارب تنش‌زا ناخواسته عکس‌العمل افراد را تعیین می‌کنند بدین ترتیب که وقتی فردی که تجربه ناخوشایند و استرس همراه با آن را دریافت می‌کند واکنش منفی به صورت اضطراب خود کم‌بینی، افسردگی و غیره را از خود بروز می‌دهد. از معضلات جامعه امروزی و شاید از بزرگترین آنها مسائل اضطراب است. اگرچه مقدار محدودی اضطراب برای رشد بشر ضروری است ولی مقدار آن نیز باعث اختلال رفتار می‌شود و اغلب اوقات شخص را مجبور به نشان دادن رفتار نوروتیک یا پسیکوتیک می‌نماید. موقعیت‌های گوناگون زندگی خانوادگی، اجتماعی، تحصیلی، شغلی همگی می‌توانند عوامل تنش‌زا را ایجاد یا تشدید نمایند. یکی از عوامل خانوادگی می‌تواند وجود فرزند عقب‌مانده ذهنی در خانواده باشد که باعث بروز مشکلاتی در سایر اعضای خانواده از جمله دیگر فرزندان خانواده می‌شود. یکی از این مشکلات می‌تواند ایجاد تنش و اضطراب در فرد نسبت به خود، دیگران، محیط اجتماعی و مدرسه و . . . شود. بدین ترتیب می‌بایست با تحقیق هر چه بیشتر در زمینه عوامل اضطراب‌زا و غلبه بر آنها به نحو طبیعی و صحیح موقعیت‌های تنش‌زا را کاملاً درک نموده و راه مقابله با آنرا ایجاد نماییم تا شاید بتوان تا حدود زیادی معضل بزرگ جامعه امروزی که مسائل ناشی از اضطراب است را از بین ببریم (نانسی ام، ۱۳۷۷). در واقع این پژوهش به منظور بررسی میزان تأثیر کودک عقب‌مانده ذهنی به روی سایر اعضای خانواده از جمله خواهر و برادر کودک و اندازه‌گیری میزان اختلالات اضطرابی آنها گردآوری شده است.

موضوع پژوهش
بیان مسئله
اهداف پژوهش
فرضیه‌های پژوهش
تعاریف عملیاتی
فصل دوّم: پیشینه‌های پژوهش
مبانی نظری پژوهش
ـ تعریف عقب‌ماندگی ذهنی
ـ توصیف و تبیین تعریف
ـ برخی تعاریف سنتیدرباره عقب ماندگی ذهنی
ـ تعریف عقب‌ماندگی ذهنی براساس DSMIV
ـ تاریخچه توجه به عقب ماندگی ذهنی
ـ تاریخچه عقب‌ماندگی ذهنی در ایران 
ـ رواج عقب‌ماندگی ذهنی
برخی عوامل مؤثر در تخمین رواج عقب‌ماندگی:
ـ نظام‌های طبقه‌بندی
ـ گروه‌بندی عقب‌ماندگی ذهنی از نظر روانشناسان
الف) گروه عقب‌مانده‌های عمیق:
ب) گروه عقب‌مانده‌های شدید:
ج) گروه عقب‌مانده‌های متوسط:
د) گروه عقب‌مانده‌های خفیف یا کم‌استعداد: 
افراد عادی ضعیف یا مرزی
ـ گروه‌بندی روانپزشکان
اختلالات مربوط به کروموزوم‌های جنسی:
سندرم کلاین فلتر
سندرم ترنر
۲ـ اختلالات مربوط به کروموزومهای معمولی:
سندرم دان
سندرم صدای گریه گربه یا سندرم صدای گربه
۳ـ اختلالاتی مربوط به سوخت و ساز مواد پروتئینی 
بیماری فنیل کتونوری:
ـ گروه‌بندی عقب‌ماندگی از نظر آموزشی، تربیتی، درمانی
الف) عقب‌مانده‌های درمان‌ناپذیر:
ب) عقب‌مانده‌های درمان‌پذیر:
۱ـ گروه آموزش‌پذیر
۲ـ گروه تربیت‌پذیر
ـ اتیولوژی عقب‌ماندگی ذهنی
نقش عوامل ژنتیک در عقب‌ماندگی ذهنی:
ـ عقب‌ماندگی به علت عوامل ارثی:
خطرات مربوط به دوره قبل از تولد (دوران بارداری)
ـ عقب‌ماندگی به علت حوادث زایمانی
عقب‌ماندگی به علت عوامل محیطی، اجتماعی و فرهنگی
ـ ویژگی‌های روانشناختی کودکان با عقب‌ماندگی ذهنی
ـ محدودیت‌های عاطفی
ـ محدودیت‌های مشترک افراد عقب‌مانده ذهنی
ـ اثرات کودکان عقب‌مانده روی خانواده
الف) احساس گناه و تقصیر
ب) احساس ناکامی و محرومیت
ج) انکار واقعیت یا کتمان حقیقت
د) اضطراب و نگرانی:
هـ) مکانیسم برون‌فکنی یا فرافکنی
و) سازگاری خانواده و پذیرش کودک: 
فصل سوّم: روش پژوهش
جامعه آماری
نمونه آماری
روش نمونه‌گیری
روش پژوهش
ابزار جمع‌آوری داده‌ها
شیوه جمع‌آوری اطلاعات
روش تجزیه و تحلیل یافته‌ها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها
تجزیه و تحلیل داده‌ها
فرضیه اول
فرضیه دوم
فرضیه سوم
فرضیه چهارم
فرضیه پنجم
فرضیه ششم
فرضیه هفتم
فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری
بحث و نتیجه‌گیری
محدودیت‌های پژوهش
پیشنهادات پژوهش
منابع و مآخذ
ضمایم

۹۶/۰۱/۲۲
کانون دانش