کانون دانش (مرکز مطالعات و پروژه های دانشجویی)

کانون دانش (مرکز مطالعات و پروژه های دانشجویی)
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

دانلود نقشه کامل موزه همراه با رندر تری دی مکس

دانلود پاورپوینت (Powerpoint.Ppt) بهداشت روستا

بررسی افسردگی بین افراد مبتلا به چاقی و بهنجار | کانون دانش

بررسی رابطه هوش هیجانی با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی

چه خطراتی افراد مبتلا به اینترنت را تهدید می‌کند؟

بررسی نرخ شیوع اعتیاد به اینترنت در دختران و پسران دانشجو

اعتیاد به اینترنت در نوجوانان نشانه افسردگی است

دانلود پاورپوینت سرطان معده + پمفلت

جنبه‌های بالینی COPD

تظاهرات بالینی

تشخیص و مونیتورینگ

تست‌های عملکرد ریوی (PFT)

تاریخچه طبیعی COPD

اپیدمیولوژی COPD و عوامل زمینه‌ساز

سوء رفتار در خانواده

سوء رفتار با کودکان

سوء رفتار با زنان

دانلود پاورپوینت درس بهداشت جامعه ۲ – سوء رفتار در خانواده

تعریف سوء رفتار

عوامل و راههای تشخیص عفونت خون

علائم

عفونت خون یا سپسیس (Sepsis) چیست؟

دانلود پمفلت (بروشور) سپسیس – sepsis

افراد در معرض خطر عفونت خون

Sepsis

عوامل خطرزایCOPD کدام‌اند؟

دانلود پمفلت (بروشور) COPD

پاورپوینت سرطان حنجره

(Laryngeal cancer)

دانلود نقشه کامل موزه مردم شناسی + رندر ۳D Max

پیوندهای روزانه

پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی تاب آوری

سه شنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۶، ۰۱:۱۶ ق.ظ

نام محصول: پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی تاب آوری
دسته: علوم انسانی / روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت: ورد (word.doc) 
تعداد صفحات: ۳۴
قیمت محصول: ۱۵۰۰۰ تومان
توضیحات بیشتر: بدون نیاز به ویرایش مجدد

 

دانلود مستقیم

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA
توجه: این پکیج (پروتکل) شامل شرح جلسات درمانی به صورت کامل برای آموزش و اجرا و همچنین مبانی نظری و پیشینه پژوهش تاب آوری می  باشد. لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.

استامفر(۲۰۰۱) تاب آوری ار از دیدگاه روانشناختی به عنوان الگویی از فعالیت روانشناختی توصیف می نماید که انگیزه ای قوی را برای مواجهه با ایجاب ها (خواست) بی اندازه فراهم می کند و انرژی دهنده رفتارهای هدفمند برای سازگاری و بازگشت به حالت نخستین است و با هیجان ها و شناخت ها همراه می گردد. استامفر تأکید داشت که تاب آوری یک خصیصه شخصیتی نیست، بلکه تاب آوری به الگوی ثابتی از رفتارها اشاره دارد که به یک موقعیت و بافت خاص مربوط می باشد. برای تعیین تشکیل دهنده های الزامات بی اندازه افراد، نویسنده هم عوامل محیطی و هم عوامل درون فردی را در نظر می گیرد. بر طبق نظر استامفر ، تاب آوری در نتیجه تعامل پیچیده بین فرد و سیستم خانواده اش، جامعه بزرگتر و محیط کلی و جهانی می باشد. این بخش ساختار تاب آوری را که شامل موارد زیر می باشد را مطرح می نماید.

نمونه ای از جلسات درمانی پکیج مورد نظر:
جلسه اول
قسمت اول :آشنایی / قسمت دوم: خودآگاهی
موضوع:
 برقراری ارتباط با مخاطبان
آشنا کردن آن ها با تاب آوری
قوانین شرکت در کارگاه
آگاهی نسبت به توانمندی های خود
اهداف رفتاری:
کلیه شرکت کنندگان خود را معرفی کنند و با مجری کارگاه آشنا شوند.
ارتباط صمیمانه ای بین آن ها برقرار شود.
شرکت کنندگان با اهداف برنامه آشنا شوند.
قوانین شرکت در کارگاه را یاد بگیرند.
تعریف ساده ای از تاب آوری ارائه دهند.
ارتباط تاب آوری با مقابله با افسردگی را بیان کنند.
تعریف ساده و روشنی از خودآگاهی ارائه دهند.
مؤلفه های اصلی خودآگاهی را بیان کنند.
نقاط قوت و ضعف خود را بشناسند.
نسبت به اهدافشان خودآگاهی پیدا کنند.
شرح:
قسمت اول:
در ابتدای جلسه مجری طرح به صورت کامل خودش را معرفی می کند و از شرکت کنندگان نیز می خواهد تا خودشان را معرفی نمایند. این اطلاعات معمولاً شامل نام و نام خانوادگی، وضعیت خانوادگی و تحصیلی و علایق و سرگرمی ها می باشد. سپس مجری طرح با تقسیم بندی شرکت کنندگان به گروه های مختلف سعی می کنند ارتباط صمیمانه ای بین آن ها برقرار کنند. در ادامه مجری طرح طی سخنانی شرکت کنندگان را با قوانین شرکت در کارگاه آشنا می کند و قوانین را به صورت برگه های توزیعی در اختیار تک تک شرکت کنندگان قرار می دهد تا آن ها را به صورت مکتوب داشته باشند. تعدادی از قوانین شرکت در کارگاه به شرح زیر است: به خود و دیگر افراد گروه احترام بگذارید. از تحقیر کردن خود و دیگران خودداری کنید
برای بازخورد دادن به دیگران از روشی محترمانه استفاده کنید
رازداری خارج از گروه را رعایت کنید
تکالیف منزل را حتماً انجام دهید، حتی اگر غلط باشند
حقوق دیگران را رعایت کنید
بعد از اینکه شرکت کنندگان با اهداف روند آموزش و قوانین شرکت در کارگاه آشنا شدند، تعریف ساده ای از تاب آوری و نقش آن در مقابله با مشکلات هیجانی به شرکت کنندگان ارائه می شود. به این ترتیب جلسه اول آموزش خاتمه می یابد.
قسمت دوم:
در ان بخش مجری طرح شرکت کنندگان را به پاسخگویی به سؤال من کیستم دعوت می کند، بعد از دریافت پاسخِ شرکت کنندگان، مجری طرح تعریف ساده ای از خودآگاهی یعنی آگاهی یافتن و شناخت اجزایی همچون خصوصیات ظاهری، احساسات، افکار و باورها، ارزش ها، اهداف، گفتگوهای درونی و نقاط قوت و ضعف خود. سپس پیامدهای عدم شناخت خود به آن ها توضیح داده می شود.
در ادامه با ذکر داستانی از آن ها خواسته می شود تا باورها، افکار و احساسات، ارزش ها و اهداف شخصیت اصلی داستان را تشخیص داده و به صورت کار گروهی در برگه ای بنویسند و در کارگاه بخوانند. سپس به روش گروهی تفاوت بین باورها، ارزش ها، اهداف، افکار و احساسات و نگرش ها به بحث گذاشته می شود. در ادامه از شرکت کنندگان خواسته می شود تا کاربرگ تشخیص افکار از احساسات را پر کنند. بعد از اینکه شرکت کنندگان توانستند افکار را احساسات خود تمیز دهند، روش های بازسازی شناختی برای جایگزین کردن افکار منفی با مثبت به آن ها آموزش داده می شود. در ادامه به آن ها توضیح داده شد که آگاهی از خود این ارزش را دارد که با روش های گوناگونی مورد بررسی قرار دهد. مهم این است که ما بتوانیم یک روش مناسب را برای خودمان انتخاب کنیم و از آن استفاده کنیم. بعد از آن عوامل مؤثر بر خودآگاهی و موانع رسیدن به آن به شرکت کنندگان توضیح داده می شود. با این اظهارات از آن ها می خواهیم کاربرگ خودآگاهی را که شامل: بیان ویژگی های عمومی و خصوصیات ظاهری، باورها، ارزشها، افکار، احساسات و اهداف است را تا جلسه بعد پر کنند.
جلسه دوم
عنوان: ارزشمندی
موضوع: تقویت عزت نفس
اهداف رفتاری:
درک روشنی از عزت نفس به دست بیاورند.
علل و عوامل مؤثر در تقویت عزت نفس را شناسایی کنند.
به اهمیت و تؤثیر عزت نفس در زندگی پی ببرند.
ضعف های خود را شناسایی نموده و یک مورد از آن را برطرف کنند.
در تقویت عزت نفس به دیگران یاری رسانند.
شرح:
ابتدای جلسه با بررسی تکالیف خانگی هفته قبل آغاز می شود. افرادی که تکالیف را دقیق و درست انجام داده اند تقویت می شوند (تقویت ها معمولاً به شکل تأیید و تحسین است). از افرادی که تکالیف را انجام نداده اند خواسته می شود تا علل آن را توضیح دهند (شناسایی افرادی که در انجام دادن تکالیف مقومت یا سهل انگاری می کنند، مهم است). جلسه با این سؤال شروع می شود که ما چه زمانی احساس ارزشمند بودن می کنیم؟ از شرکت کنندگان خواسته می شود که به صورت گروهی به این سؤال پاسخ دهند. کلیه جواب ها روی تخته نوشته می شود و در مورد آن ها بحث می شود. در ادامه تعریفی ساده از عزت نفس به شرکت کنندگان ارائه می شود. از شرکت کنندگان خواسته می شود تا ویژگی های افرادی را که برای خود ارزش قائل نیستند را ذکر کنند. کلیه پاسخ ها روی تخته نوشته می شوند و در مورد آن ها به صورت گروهی بحث می شود. سپس از شرکت کنندگان خواسته می شود تا افراد مؤثر در تقویت عزت نفس شان را در دوران کودکی و نوجوانی بر روی برگه ای بنویسند. سپس نحوه شکل گیری عزت نفس در کودکی برای آن ها تشریح می شود. یکی از فعالیت هایی که در تقویت عزت نفس نقش مؤثری دارد، بازی برچسب زنی مثبت است که حتی المقدور باید روی همه شرکت کنندگان اجرا شود. در نهایت از طریق روش سخنرانی تأثیر تقویت عزت نفس در زندگی و اثر آن روی ارتقای توانمندی فرد توضیح داده می شود. سپس چرخه خودباوری مثبت و منفی روی تفکر و احساس و رفتار از طریق تصویر توضیح داده می شود. از شرکت کنندگان خواسته می شود که بعنوان تکلیف خانگی، تأثیر عزت نفس بر زندگی شان را با مثال عینی بیان کنند.

۹۶/۰۱/۲۲
کانون دانش